11 mars 2009

apelsinhud, såriga händer och seger på insidan

du sa att luften smakade tårta. jag trampade lite hårdare för att andas in mer. för att hinna smaka. du sa att det här borde vi göra oftare. jag tittade på min kycklingwrap, på trädet, på solen, på dig, log och nickade. du sa att du ville börja balett. jag ville också börja för att få vara mer med dig. du sa att nu kan du komma för jag är klar med disken. jag säger att du kan komma för jag är klar nu.


i papperspåsen ligger kuvertet som väntar på att bli skickat och de skriver med caps lock varje gång solen skiner

när det börjar bli ljust på morgonen när man går upp och när solen lyser sådär vårvarmt för första gången så man nästan får ta av sig jackan och när man bara kan sitta i solen och njuta med en sjokoladebolle efter en hård arbetsdag och när jag får till det där hjärtat på cappucinon till lillkrullbitchen och hon till och med ler och när en bussresa kan förändra allt.

då är det seger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Oj...

Anonym sa...

Yey! Vilken fin dag, och vad glad jag blir av att du är glad :D Ååh, jag vill ringa dig, med en gång, men jag är inte säker på att Håkan blir så glad om jag ringer utrikessamtal.. Så skriv på facebook för jag undrar vart de två första texterna kommer ifrån, vad som hände på bussresan och Johannas kommentar gör mig väldigt förbryllad.

Kramar i massor!

//L

Ps. Lillkrullbitchen kan vara det bästa smeknamnet på länge, haha!