09 juli 2009

he's but a falling leaf / 8 sätt att fläta


en kompis kompis skrev

när jag undrar vad du gör
känns det tomt.
det är bara när ingen stör
min puls gör ont.

det är tvivel precis överallt
i våran stad.
mitt tangentbord är fullt av salt.
jag borde ta ett bad.

jag har gått sönder mina skor som cornelis sa.
om du berättar var du bor
kanske vi kan ses någon dag.
.

jag borde visst gå ut
kanske köpa mat.
allting har tagit slut
utom allt ditt hat.

jag lever på luft och tid.
adrenalin
har jag saknat sedan senaste strid.


ta mera vin.

adam

















jag flätar jag köper textilfärg jag sover jag lyssnar för mycket på sia jag kanske ser för ljust på framtiden


.
.


Men han beskrev honom också som loj och luddig, med ett handslag utan skärpa, ett vänligt leende som inte bottnade någonstans, som ett par kalsonger utan resår.

1 kommentar:

Johanna sa...

Så fint ju!